Vrsta programa: višješolski strokovni
Raven izobrazbe: 6, EOK5, SOK6
Kreditne točke (ECTS): 120
Trajanje programa: dve leti
Način študija: izredni
Strokovni naslov: poslovni sekretar/poslovna sekretarka – posl. sek.
Poslovni sekretar

Višješolski študijski program Poslovni sekretar je javnoveljavni in mednarodno primerljiv. Zasnovan je na povezovanju teoretičnega in praktičnega izobraževanja. Diplomantu daje široko paleto znanja, ki temelji na sodobnih vsebinah in učnih pristopih. Poleg poklicno-specifičnih kompetenc pridobi tudi splošna strokovno-teoretična znanja, potrebna pri opravljanju poklica. Diplomantu omogoča, da se pri svojem delu uspešneje sooča z novimi izzivi in večjo konkurenco na evropskem trgu. Med izobraževanjem lahko pridobi potrebna dodatna znanja, saj je program modularno zasnovan in omogoča veliko izbirnost ter pridobivanje tistih znanj, s katerimi bo bolj konkurenčen na evropskem trgu dela.
PREDMETNIK IN UČNI NAČRTI
1. in 2. letnik | KT | |
Poslovni tuji jezik 1 | 6 | |
Poslovno komuniciranje | 6 | |
Ekonomika poslovanja | 5 | |
Računovodstvo in finančno poslovanje | 5 | |
Informacijsko-komunikacijska podpora v pisarni | 5 | |
Informacijska tehnologija in podatki | 5 | |
Gospodarsko pravo | 5 | |
Državna uprava in upravni postopek | 5 | |
Poslovni tuji jezik 2 | 5 | |
Poslovno sporazumevanje v slovenskem jeziku | 5 | |
Sodobno vodenje pisarne | 6 | |
Ljudje v organizaciji | 6 | |
Osnove upravljanja in organizacija poslovanja | 5 | |
Projektno organiziranje poslovnih dogodkov | 5 | |
Elektronsko poslovanje | 5 | |
Grafični in spletni dizajn v pisarni | 5 | |
Prostoizbirni predmet (Trženje in tržno komuniciranje) | 5 | |
Praktično izobraževanje I. in II. | 26 | |
DIPLOMSKO DELO | 5 | |
Skupaj | 120 |
KOMPETENCE
Temeljni cilji programa so izobraziti in usposobiti študente za:
- izvajanje dela in uresničevanje nalog s področja načrtovanja, organiziranja, vodenja in spremljanja aktivnosti poslovnega procesa v tajništvu, ki temelji na v programu pridobljenih širokih in poglobljenih strokovno-teoretičnih ter praktično uporabnih znanjih s področja organizacije in pisarniškega poslovanja;
- za samostojno reševanje zahtevnejših strokovnih problemov v delovnem procesu, opravljanje najzahtevnejših operativno-strokovnih opravil in reševanja posameznih delovnih problemov z uporabo ustreznih metod in postopkov;
- povezovanje znanja in informacij o odvijanju poslovnih in drugih dogajanj znotraj in zunaj organizacije s ciljem zagotavljanja sprejemanja celovitih in optimalnih odločitev;
- strokovno odgovornost in profesionalnost, razumevanje pomena inovacij in sprememb v delovnih procesih ter odgovornost do zagotavljanja kakovosti pri svojem delu;
- kritično mišljenje in razumevanje pomena učenja kot vseživljenjskega procesa.
- kritično razmišljanje in samostojno odločanje ter reševanje problemov;
- sposobnost pozitivnega vplivanja na cilje podjetja s postavljanjem lastnih ciljev, nenehnim odkrivanjem načinov izboljševanja lastnega dela in samoevalviranjem;
- prilagodljivost novim situacijam, proaktivno in iniciativno delovanje ter usmerjenost v nenehno izboljševanje delovnih rezultatov;
- odgovornost za kakovost in uspešnost opravljenega dela, spodbujanje prenašanja znanja, inovacij ter prevzemanje odgovornosti za samoučenje na podlagi prepoznavanja lastnih prednosti in slabosti ter za vseživljenjsko učenje;
- sposobnost podjetnega vedenja;
- učinkovito upravljanje z informacijami, povezovanje informacijskih znanj z vsemi poslovnimi funkcijami, komunikacijske sposobnosti, razumevanja in spoštovanja različnosti kultur;
- usmerjenost v sodelovanje, delo v skupini in timsko delo, kolegialnost, etično in pošteno vedenje do deležnikov v svojem delovnem okolju.
- sposobnost reševanja praktičnih problemov s področja poslovanja v praksi na podlagi pridobljenih znanj s področja ekonomije, vodenja, prava, informacijsko-komunikacijske tehnologije, slovenskega in tujih jezikov, organizacije, organiziranja poslovnih dogodkov, pisarniškega poslovanja, finančnega računovodstva idr.;
- samostojno načrtovanje, organiziranje, vodenje in spremljanje aktivnosti poslovnega procesa v tajništvu ter spremljanje izvajanja sprejetih poslovnih odločitev;
- zagotavljanje administrativne in tehnične podpore poslovnim procesom;
- zagotavljanje potrebnih in ustreznih informacij, podatkov in gradiv ter posredovanje informacij, podatkov, gradiv, obvestil znotraj in zunaj organizacije;
- predstavljanje organizacije znotraj in zunaj ter delovanje, skladno s poslovnimi običaji, bontonom, protokolom in etiko;
- uporabo slovenskega in tujega jezika/tujih jezikov za učinkovito in jasno poslovno ustno in pisno sporazumevanje z vsemi deležniki v svojem delovnem okolju;
- uporabo informacijsko komunikacijske tehnologije in sistemov v poslovanju podjetja;
- izvajanje podpornih procesov poslovanja z uporabo učinkovitih delovnih tehnik;
- zavedanje različnosti vlog v delovnem procesu in vrednotenje lastnega dela ter dela drugih;
- sposobnost konkretnega postavljanja ciljev in razporejanja nalog ter postavljanja časovnih omejitev za njihovo doseganje.