Obujanje spominov naših diplomantov ob 25-letnici Abiture – Darja Pačnik, ekonomistka
Darja Pačnik, ekonomistka,
diplomirala 2016,
zaposlena v tajništvu in računovodstvu na Osnovni šoli Milana Majcna Šentjanž.
Kdaj in na podlagi česa ste se odločili za študij na Abituri? Kaj vas je prepričalo?
Za študij sem se odločila zato, ker je na mojem službenem mestu prišlo do reorganizacijskih sprememb. Ponujeno mi je bilo novo odgovornejše delovno mesto računovodkinje na Osnovni šoli z dvema oddelkoma vrtca. Cilj moje prerazporeditve je bil, da bo ravnateljica lažje spremljala delo in bolje razumela finančno računovodsko poslovanje in da bo imela sprotne informacije, ki ji bodo služile za pravilne odločitve in posledično za uspešnejše vodenje šole.
Sledila sem tudi Kodeksu računovodskih načel, ki navaja pomembnost izobraževanja in najmanj višješolsko izobrazbo. Za pridobitev novega delovnega mesta z nazivom računovodkinja zaradi preteklih izkušenj, ki sem jih že pridobila na delovnem mestu knjigovodkinje, ni bila pogoj pridobljena VI. stopnja izobrazbe, sama pri sebi pa sem vedela, da nisem dovolj izobražena, da mi manjkajo teoretična znanja, ki so podlaga, da lahko postanem uspešna in predvsem zaupanja vredna in zanesljiva računovodkinja. Ni mi bilo dovolj samo nekajletna praksa v knjigovodstvu in dokončana srednješolska izobrazba. Zavedela sem se, da kljub dotedanjim znanjem, veščinami in zavzetostji nisem dovolj strokovna za vodenje finančnega računovodstva na šoli. Ravnateljica je vame sicer zaupala, ampak jaz vase nisem. In ko pa sem se odločila za pot nadaljnjega izobraževanja, me je podprla.
Tako sem obiskala višjo šolo Abituro, kjer me je sprejela referentka Mojca Novak. Predstavila mi je vsak računovodski predmet posebej in mi povedala, kje bom pridobila tudi ostala pomembna znanja, kot so recimo informacijska znanja. Takoj sem vedela, da je to točno to, kar potrebujem. Tistega jesenskega dne leta 2013 me je osebno sprejela tudi dr. Tatjana Dolinšek in me dodatno spodbudila in motivirala.
Danes ravnateljica verjame vame brezpogojno. In tudi jaz verjamem vase. Vsak podatek, vsaka informacija pride iz mene v prepričanju, da je prav, zadaj ni več dvomov in negotovosti. Če pa česa ne razumem oziroma nimam dovolj informacij, vem, kam in kako vprašati. Branje uradnih listov in strokovnih revij ni več področje, ki bi mi bilo nerazumljivo in nedostopno. Abitura me je vodila tudi po tej poti, kako brati in razumeti zakonodajna področja.
Ste bili s programom in študijem zadovoljni?
Ker veljajo na mojem delovnem mestu standardi in normativi za zaposlene v javnem sektorju, sem na svojem delovnem mestu zaposlena v deležu računovodkinje in v deležu poslovne sekretarke. Tako je moje delovno področje zelo široko in zahtevno. Potrebno je veliko znanja na podlagi nujno potrebne teorije in ta znanja in tudi kompetence sem nedvomno pri študiju pridobila. Preglednost oddanih podatkov je zdaj boljša, saj so znanja bogatejša kot pred študijem. Študij pa mi je dal znanja tudi za učinkovito opravljanje nalog poslovne sekretarke.
Ali je Abitura prispevala k uspehu na vaši karierni poti in kako?
Vsekakor. Mnoga računovodsko knjigovodska dela so v zadnjih letih postala močno razširjena in zahtevajo ogromno dodatnega, pravilnega in logičnega presojanja za pravilno pripravljena poročila, računovodske izkaze in analize. Zdaj mnogo lažje sledim naglemu razvoju in posodabljanju računovodskih. Finančno računovodsko poslovanje poteka preglednejše, z veliko dodatnimi analizami in poročanji, ki so pripomoček pri odločanju o sofinanciranju naše vzgojno izobraževalne dejavnosti ustanoviteljici Občini Sevnica in Ministerstvu za izobraževanje, znanost in šport. Abitura mi je dala teoretično in praktično podlago, iz katere izhajajo vsi podatki in informacije za omenjene inštitucije.
Kakšni so bili vaši odnosi s predavatelji?
Že na prvih predavanjih sem spoznala, da imajo profesorji bogata znanja na računovodskem področju in tudi na vseh ostalih ekonomskih področjih, kar me je zelo spodbujalo. V pogovorih in diskusijah s kateregakoli strokovnega področja profesorji nikoli niso ostali brez odgovora. Zato ne le, da sem od njih črpala teoretična znanja in tudi kako le ta prenesti v prakso, tudi moja samopodoba je bila vsak dan boljša. Profesorji so bili vedno pripravljeni pomagati. Preko elektronske pošte so nudili dragoceno pomoč, podajali napotke, obrazložitve, dajali spodbudo in bili tudi izven predavanj res vedno dostopni.
Zakaj naj se študentje odločajo za Abituro?
Med predavanji profesorji delijo s študenti tudi svoje lastne izkušnje in prijeme, ki niso napisani v nobenem gradivu.
Se je po diplomi vaše delo kaj spremenilo?
Nedvomno. Ustanoviteljica Občina Sevnica mi je že večkrat poslala sporočilo, da so moji podatki razumljivo podani in pregledni. In to je potrditev, ko skupaj s pridobljeno izobrazbo začutiš tudi lastno vrednost. Hkrati pa se začneš bolj zavedat, da si vendarle del pomembne celice, del sistema, ki mu sooblikuješ rezultate, podajaš informacije, ki so na nivoju države izredno pomembne. Vsak dan delam na dveh delovnih mestih in se zavedam, da bi že ena sama nepremišljena poteza lahko ogrozila poslovanje in finančni obstoj naše šole. Zato je pomembna izobrazba, pridobljena teoretična in praktična znanja, da verjameš vase in zaupaš v svoje delo. Včasih sem bila pod velikim stresom zaradi revizijske službe. Zdaj je drugače. Z veseljem jih pričakujem, saj sem tu, da jim odgovorim na vsa vprašanja in jim pokažem svoje delo. Od njih pa pričakujem opombe, ki so le moja dodatna znanja.
Ponosna sem, da sem del državnega sistema, da vodim računovodstvo javnega zavoda in da sem se izobrazila za to delo na višji strokovni šoli Abitura.
Zakaj naj se študentje odločajo za Abituro?
Naj se odločajo za Abituro, saj na Abituri predavajo izredno strokovni profesorji, odločijo pa naj se tudi za ustrezen študijski program, posebej priporočam smer računovodstvo. Opažam namreč, da bi vsi delali računovodstvo, ampak brez pridobljenih ustreznih znanj in kompetenc. To pa ne gre. In potem so velike težave, ker ustreznih kompetenc se ne moreš naučiti na tečaju, od prijateljice ali podobno. Vpisati moraš šolo in tudi ustrezen program. In šele potem se lahko samozavestno podaš na službeno pot, saj šele potem tudi začutiš, kaj pomeni biti v pravem poklicu.
Vaši cilji za naprej, ambicije?
Razmišljam, in bi morda spet potrebovala Mojco Novak ali nekoga za spodbudo. Rada bi se izobraževala naprej in odkrivala prevare v računovodstvu.
Kaj bi želela sporočiti vsem, ki se odločajo za študij na Abituri?
Na Abituri sem pridobila še mnogo več, kot sem zapisala zgoraj. Imela sem priložnost spoznati profesorje z nazivi doktor, docent, magister …. Njihove izkušnje, znanje, razgledanost, razumevanje, sproščeni pogovori, vse to študentu potem, ko zapusti predavalnico, nedvomno doda k osebni vrednosti. Tisti hip se ne zavedaš, ampak ko naslednji dan odpreš vrata svoje pisarne, veš, da prihajaš od nekod, kjer so te pripravili za delo. In to je velika moč in nadgradnja v službeni karieri.
Hvala strokovnjakom na Abituri, mojemu mentorju pri diplomskem delu, gospodu Vladislavu Škorniku, in življenju samemu za to dragoceno priložnost in pridobljena znanja na moji študijski poti. Hvala najboljši ravnateljici Mariji Brce za spodbude in vsa upanja, ki mi jih je vlivala takrat, ko mi je bilo težko. Hvala, ker ni nikoli obupala nad menoj, ko sem sama že nad seboj. Hvala Občini Sevnica in vsemu sistemu za priložnost, da lahko opravljam tako odgovorno in težko delo. Opravljam ga s srcem in dušo, ker znam. Morda je to čisto zares moje poslanstvo.